Kählers historia

Kähler Anniversary Vase
År 2014 fick Kähler en överraskande framgång med sin årsdagsvase, som ingen kunde ha förutsagt.

Kähler får ränder och blir ett klädesplagg
Det var något av en överraskning för designers och ägare av Kähler att vakna upp det 2014 efter att årsdagen vase hade kommit på hyllorna eftersom det skulle visa sig vara en stor framgång. År 2014 hade Kähler 175 års födelsedag och det firades med en specialutgåva av Omaggio vasen. Denna vas är den mest karaktäristiska vasen som Kähler gör och för många är det så ikoniskt att det nästan är Kählers epitom. Men fram till 175-årsdagen fanns det varken svarta, vita eller röda ränder som korsade de många vita vaserna. I stället var det en helt ny version, som hade bronsfärgade band horisontellt över vasen. Vid Kähler bestämdes det i förväg att denna jubileumsvin endast borde vara en begränsad part eftersom den borde vara exklusiv. Och det visade sig att det blev mycket svårt att möta danskarnas behov.

Bassängerna slogs ner från hyllorna och folk kunde inte få nog av de karakteristiska vita vaserna med bronsfärgade ränder. Snart som konsument måste du tillgripa internet för att fånga den vackra och exklusiva vasen . Människor betalade snart flera tusen dollar över inköpspriset för att bara vara den äkta ägaren av en sådan vas.


Framgången i den bronsfärgade undringen var en överraskning
Många tyckte att detta jubileumsfall skulle visa sig vara så populärt och inte minst för ägarna och andra som är involverade i Kähler. För de hade bara tänkt att det skulle vara en spännande vas som folk kunde köpa, men aldrig i sin vildaste fantasi hade tänkt att det skulle finnas så mycket krångel om vasen. Kählers tillväxt exploderade och snart hade företaget att anställa anställda helt enkelt för att motverka mängden brev, brev och telefonsamtal som företaget mottog på grund av denna årsdagsvase.


Brons blir silver
Kähler har under de senaste åren varit mycket bra på att utveckla sina produkter och ser på vilka behov konsumenterna har och uppfyller dessa behov. Efter hela mediestormen med årsdagen blev det uppenbart att folk älskade Kähler-vasen och speciellt om den hade bronsfärgade band. Detta förstod företaget att utnyttja länge efter att en ny och skinnande underverk kom till världen, nämligen den klassiska Omaggio vasen, men den här gången med silverfärgade ränder. Denna vas med de silverfärgade ränderna anlände till affärerna bara ett år efter lanseringen av den bronsfärgade jubileumsvasen och folk hade länge förlorat lusten av dessa vaser med glänsande ränder.

Före vasen med silverbanden var butikerna lika bra som sålda. Faktum är att det fanns så många som var intresserade av den vas som företaget inte kunde följa med. Människor förbeställde allt de kunde, men det är syndigt att Kählers regissör måste säga att det fanns några konsumenter som hade förordnat vasen som var tvungen att gå hem med ett misslyckat fall eftersom vasen inte hade kommit eftersom företaget helt enkelt inte hade fått tillräckligt med för att skicka kunderna allt de ville ha.


Endast de små förändringarna behövs
Ofta tycker folk om vad de är vana vid och de vill inte ha något som är för drastiskt annorlunda och bara här kan Kählers framgång förstås. För vaserna med de lysande randarna är de samma som den klassiska Omaggio vasen, men det är bara färgen på randarna, vilket är annorlunda.

Även om det har varit svårt att möta människors behov i första hand kommer detta att förändras i framtiden. För den nya silvervasen är inte som sådan en begränsad upplaga av Omaggiovasen. Det kommer att vara fasta armaturer på hyllorna i framtiden och i framtiden kommer Kähler att producera så många Omaggio vaser med silverband som behövs.

Nästa artikel Bitz plattor för alla tillfällen