Villkor

Allmän information

KopK.se
Wedell Handel ApS
Geminivej 2
2670 Greve

CVR-Nr. 43558048 

E-post: info@kopk.se

KopK & Wedell Handel Aps webshops:

KopK.de

KopK.dk


Vi reserverar bokningen för upphörda varor på grund av det nya IT-systemet

Hur man handlar hos oss

För att köpa ett köp på KopK, gå igenom 5 steg.

1. Hitta de objekt du vill ha och sätt dem i kundvagnen och kolla sedan rutan.
2. Ange din personliga information
3. Välj frakt / betalningsmetod
4. Acceptera våra affärsvillkor
5. Kontrollera att all information är korrekt och godkänna inköpet

Behandling af din bestilling:

I tilfælde af en eller flere varer på din bestilling ved en fejl er udgået af sortiment, vil den blive slettet på din bestilling og de andre varer vil blive sendt afsted til dig.

I tilfælde af en eller flere varer er midlertidigt udsolgt i mere end 1 uge, vil de varer der er på lager blive sendt afsted til dig, og udsolgte varer vil blive sendt så snart de kommer på lager igen.

Bemærk! Vi kan desværre ikke delhæve så vi vil hæve beløbet for hele bestillingen ved første levering.

Sekretesspolicy - Insamling och användning av personlig information

Behandling av personuppgifter och utförande av kontrakt

I samband med ditt köp på KopK.se har du lagt in ett antal personuppgifter, bland annat i synnerhet

  • Ditt namn
  • Din adress
  • Din e-postadress
  • Ditt telefonnummer
  • Din betalningsinformation

Dessa personuppgifter behandlas i samband med behandlingen av ditt köp, eftersom det är nödvändigt för oss att uppfylla vår del av transaktionen och för en senare period på 5 år, se bokslutslagen pgf. 10 och då kan du enkelt handla med oss ​​en gång till. Därefter raderas informationen. Om du har skapat en inloggning för självbetjäning kommer vår personliga information och orderinformation inte att raderas om du inte frågar oss.

Om du har beställt leverans levereras detaljerna i ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress till vårt fraktbolag, pt. GLS för leverans av dina inköp.

Behandling av personuppgifter - samtycke

Om du har markerat rutan "ja, jag håller med om att du måste kontakta mig per. e-post med nyhetsbrev eller erbjudanden, "vi behandlar din e-postadress och detaljerna för dina inköp hos oss tills det inte längre är relevant. I praktiken kommer det att säga tills du meddelar att du inte längre vill få e-post från oss.

Du kan alltid dra tillbaka ditt samtycke. Du kan också göra det genom att använda länken längst ner i vårt e-mail eller kontakta oss på info@kopk.se och informera dig om att du inte längre vill ha våra nyhetsbrev och erbjudanden.

Privacy Policy

Oavsett om vi behandlar din personliga information för utförandet av ett kontrakt eller på grundval av ditt samtycke, behandlar vi alltid dina personuppgifter säkert och konfidentiellt i enlighet med gällande lagar, inklusive personuppgiftsförordningen och dataskyddslagen.

Din information kommer endast att användas för det syfte för vilket de samlas in och kommer att raderas när detta syfte är uppfyllt eller inte längre relevant.

Vi använder tredje part för att behandla din betalningsinformation (Quickpay, Mobilpay, Viabill, Klarna) och hantera dina inköp (Shopify). Vi har ingått databehandlingsavtal med dessa dataleverantörer, vilket är vår garanti för att de överensstämmer med gällande regler för skydd av dina personuppgifter.

Information, invändning, ändring, dataöverförbarhet och radering

Du kan alltid kontakta oss för att ta reda på vilken av dina personuppgifter vi har. Detta kan göras genom att kontakta

KopK.se
Wedell Handel ApS
Geminivej 2
2670 Greve

CVR-Nr. 43558048 

E-post: info@kopk.se

Om det finns fel i vår information, kan du alltid begära att få dem korrigerade, så vi har rätt, precis som du har rätt att få information i ett gemensamt format (data portabilitet). Om du vill ändra eller dataöverförbarhet är du också välkommen att skriva till oss på ovanstående e-postadress.

Om du inte längre oss att behandla dina personuppgifter, eller att vi bör begränsa behandlingen av dina personuppgifter, kan du också skicka en begäran till ovanstående e-postadress.

Din information (utom din e-postadress, om du har samtyckt till att bearbeta den för mottagande av erbjudanden) raderas 6 månader efter att du har mottagit din vara.

Om du vill ta ut ditt samtycke till behandlingen av din e-postadress (så att vi kan skicka vårt nyhetsbrev och relevanta erbjudanden), det kan alltid göras genom att trycka på en länk i varje nyhetsbrev.

Om du vill klaga på Wedell Handel Aps behandlingen av dina personuppgifter, kan detta hända Data Protection Agency, på adressen Borgergade 28,5, 1300 Köpenhamn, tel 33 19 32 00 e-post:. dt@datatilsynet.dk.

Privacy Policy

När du handlar hos KopK måste du registrera dig med följande uppgifter: namn, adress, e-post och telefonnummer. Personuppgifterna är registrerade hos KopK och lagras i 5 år, varefter informationen raderas.

När vi samlar in personuppgifter via vår hemsida ser vi till att det alltid görs genom att ge ditt uttryckliga samtycke så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför. Vi registrerar din personliga information för att leverera varan till dig.

Som registrerad hos KopK har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att förstå vilken information som registreras om dig. Du har dessa rättigheter i enlighet med personuppgiftslagen och du kan kontakta KopK via e-post: info@kopk.se.

Vi lagrar inte kundinformation krypterad. Vi skickar inte kundinformation krypterad.

Information som lämnas till KopK avslöjas inte eller säljs till tredje part på något sätt, och vi upptäcker inte personligt känslig information.

När du registrerar dig för ett nyhetsbrev registrerar vi din e-postadress. E-postadressen skickas inte vidare till andra.

För att kunna erbjuda dig olika Klarna betalningsmetoder, måste vi ge din personliga och kontaktinformation samt information om din beställning till Klarna. Vi uppmanar dig att läsa vår policy för integritetsskydd för personuppgifter för mer information om hur vi samlar in och behandlar dina personuppgifter.

Användningen av denna information kommer att behandlas i enlighet med gällande lagstiftning om dataskydd och Klarens integritetspolicy.

Prispolitik

Alla priser i KopKs webbutik är noterade i svenska kronor och inklusive moms.

moms

Alla priser i KopK webshop är listade i dansk moms. KopK drar moms från frakt till följande länder: Grönland, Färöarna, Island och alla länder utanför EU. För vissa länder måste landets egna tull beräknas. Detta har ingenting att göra med KopK.

Vad kan du betala med?

Du kan betala med följande betalkort:
1. Dankort, Visa, Visa Electron, Visa-Dankort, MasterCard, Eurocard och Maestro.
2. Banköverföring. Obs! Om betalningen inte har mottagits inom 5 arbetsdagar, kommer din beställning att avbrytas. OBS! Genom banköverföring är du inte skyddad av oppositionen. Läs mer här.
3. PayPal
4. Klarna
5. Viabill
6. EAN-nummer: Vi är glada att leverera till allmänheten, kommunerna och staten. Skapa en beställning och välj EAN-nummer istället för kortbetalning när du går till betalning.
Ingen avgift debiteras vid betalning hos KopK. Beloppet höjas först på ditt kort när varorna skickas från KopK. Du kan aldrig dra tillbaka en större mängd än du har godkänt vid inköpstillfället.

Klarnas betalningsmetoder

I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, erbjuder vi följande betalningsmetoder:

Faktura: Kreditperiod på 14 dagar från den dag varorna skickas. Här kan du hitta villkoren för faktura.
Konto: Klarna Account är en kontant kredit som Klarna beviljar. Det gör det möjligt för låntagaren att betala sitt köp i månatliga avbetalningar med 1/24 (men minus 89) av det totala beloppet eller enligt villkoren som godkändes i kassan. För mer information om Klarna konto inkl. Allmänna villkor och standardiserad europeisk konsumentkrediteringsinformation, klicka här.

Betalning sker alltid till Klarna. Du hittar mer information om Klarna på deras hemsida. Här kan du hitta deras användarvillkor. Användningen av denna information kommer att behandlas i enlighet med gällande lagstiftning om dataskydd och Klarens integritetspolicy.

Klarnas användarvillkor och dataskyddspolicy

Försäljnings- och leveransvillkor

Följande allmänna försäljningsvillkor gäller för alla leveranser från KopK, Hylledevej 9, 4640 Faxe och internetbutiken: www.KopK.se, e-post: info@kopk.se. Samtliga avtal ingås på danska.

Informationsskyldighet för barn och ungdomar (personer u / 18 år)
Du måste vara 18 år för att handla hos KopK. Om du är under 18 år måste du godkänna dina föräldrar.

betalning

När du skickas till betalningssidan skapas en säker, SSL-krypterad anslutning mellan din enhet och Quickpay, vår betalningsleverantör, som är certifierad enligt PCI-standarden, se https://quickpay.net/uk/quickpayapi.

Betalningssidan består av två delar: en visuell ram skickad från oss via en okrypterad anslutning och ett betalningsformulär skickat från quickpay över den krypterade anslutningen.

Din betalningsinformation kommer inte att skickas till oss, utan direkt till vår betalningsleverantör, som då informerar oss om din betalning.

Eftersom anslutningen mellan din enhet och vår server inte är krypterad ser du inte det lilla hänglåset i adressfältet, vilket vanligtvis indikerar en säker anslutning. Det spelar ingen roll för din säkerhet.

För vidare dokumentation av vår betalningslösning, skriv bara till oss via kontakt.


Rabattkoder

Observera att rabattkoder inte kan kombineras. Därför kan endast en rabattkod användas för varje köp. Rabattkoder används i "Varukorgen" innan du betalar.

leverans

Produkter som beställts via KopK-webbutik skickas som standard till GLS-paketbutiken. Annan leveransform kan väljas.

Vid beställning för leverans i Danmark är leveranstiden 1-2 arbetsdagar från huvudlager och extern lager 3-6 arbetsdagar, förutsatt att varan eller varan finns i lager. Övrig utomlands: Vanligtvis mellan 2-10 arbetsdagar. Kontakta oss för exakt leveranstid.

Observera att det kan finnas ytterligare leveranstider för artiklar som beställs direkt från leverantören. Skulle detta hända, kommer du att bli underrättad via mail. När vi driver lager med vår fysiska butik kan det också finnas situationer där varan inte kan levereras, även om du fått en orderbekräftelse. Särskilt vid försäljning där det finns stor efterfrågan på varorna kan varorna nu säljas innan vi byter lager.

Om du hittar fel eller omedelbara fel vid mottagandet av ett paket från KopK, kontakta oss på telefon +45 71 99 28 30 eller e-post: info@kopk.se

avbokning

Du har 14 dagars återkallande när du handlar hos KopK.
Avbeställningsperioden löper ut 14 dagar efter dagen du datumet

a) har fått ditt föremål

b) Få den sista objektet i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera varor beställda i en order och levereras individuellt

c) Den sista parten eller den sista delen av fysisk besittning vid ett avtal om leverans av en produkt bestående av flera delar eller delar

Du måste inom 14 dagar från mottagandet informera oss om att du vill avbryta ditt köp. Anmälan måste skickas via post: info@kopk.se Låt oss i vårt meddelande meddela klart att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda vårt vanliga avbeställningsformulär och skicka efter retur.
Du kan inte ångra bara att neka mottagandet av föremålet utan att ge oss ett tydligt meddelande om detta.

Return

Du måste skicka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du måste bära de direkta kostnaderna för att returnera varan. Vid retur är du ansvarig för att objektet är ordentligt packat. Du bär risken för varan från leveransdatumet.
Varens stand, når du sender den retur u är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde på grund av hantering annat än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas art, egenskaper och sätt. Med andra ord - du kan prova produkten på samma sätt som om du försökte det i en fysisk butik.

Om produkten försökt utöver vad som har beskrivits ovan, vi anser det som används, vilket innebär att du vet förtret för köpet bara få en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på produktens kommersiella värde.
För att få hela köpesumman tillbaka du måste därför göra samma sak som du kan i en fysisk butik: Du kan prova produkten, men inte ta det i praktisk användning.

"Packade paket som återvänder till KopK i Köpenhamn debiteras en avgift på 75 SEK. för frakt och administration. Det återstående beloppet för beställningen kommer att returneras till det kort som användes vid köpet."

Återbetalning av köpeskillingen

Om du ångrar ditt köp får du givetvis det belopp du betalat tillbaka till oss. Vid avskrivningar du är ansvarig för kommer detta köpebelopp att dras av.

Om du använder din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader som ett resultat av ditt eget val av en annan typ av leverans. Den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av oss), utan onödigt dröjsmål och i varje fall inom 14 dagar från det att vi har fått meddelande om ditt beslut att dra tillbaka avtalet. Vi gör ett sådant återbetalning med samma betalningssätt som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har returnerat varan, om du inte har lämnat in dokumentation innan du returnerar det.
Om du ångrar köpet, skicka varan till:

KopK.se
Hylledevej 9
4640 Faxe

Du kan också avbryta inköpet genom att meddela och leverera det personligen på ovanstående adress.


Om du har betalat med kreditkort och du behöver pengar tillbaka, var vänlig notera att det kan vara en väsentlig försening beroende på korttypen från att vi avbryter betalningen tills beloppet släpps. Om du har betalat med Dankort ska du få pengarna inom 1-2 arbetsdagar. Om du har använt Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan det ta upp till 28 arbetsdagar.

Vad ska jag skicka tillbaka?

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

Notera Vi tar inte emot paket skickade per. efterfrågan eller utan omfördelning.

Garanti

(Kom ihåg att från och med idag den 15.03.2016 kan vi inte erbjuda bröllopsgaranti på Royal Copenhagen eftersom vi inte kan ansluta sig till sitt brottgarantiprogram.)

Enligt inköpslagen beviljas en 2 års garanti på alla varor. Rätten till fordran innebär att du som kund kan klaga på brister i produkten som har inträffat inom 2 år från inköpsdatumet. Det är emellertid en förutsättning att dessa brister inte har uppkommit till följd av sitt eget skadliga beteende. Du måste annonsera när du har hittat felet eller bristen. Enligt garantin kan du antingen få varan reparerad, byt ut, återbetalas pengarna eller vägrade priset, beroende på den specifika situationen. Om du har fått ett felaktigt föremål måste kundservice kontaktas senast 5 arbetsdagar efter mottagandet.

Hur man gör det

Du får inte skicka varorna innan du har kontaktat vår kundtjänst per. post eller telefon, eftersom vi måste bestämma om varan ska returneras eller dig. Om objektet ska returneras får du en returmärkning via post. När vi fått ditt klagomål kommer vi att behandla det så snart som möjligt. Du kommer att kontaktas via e-post med ditt nya klagomål.

När du returnerar ett felaktigt föremål, var god fyll i och bifogar en fraktsedel.

Tänk på att produkten alltid måste returneras i korrekt förpackning.

Överklaganden

Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta vår kundservice på info@kopk.se. Om vi ​​inte hittar en lösning kan du göra ett klagomål hos Konkurrens- och konsumentbyråns centrum för klagomål, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan också använda EU-kommissionens online klagomålsportal, som dock huvudsakligen är relevant om du är hemmahörande utanför Danmark. Du hittar klagomålet här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Kontaktformulär