Klagomål

Garanti

Enligt inköpslagen beviljas en 2 års garanti på alla varor. Rätten till fordran innebär att du som kund kan klaga på brister i produkten som har inträffat inom 2 år från inköpsdatumet. Det är emellertid en förutsättning att dessa brister inte har uppkommit till följd av sitt eget skadliga beteende. Du måste annonsera när du har hittat felet eller bristen. Enligt rätten till klagomål kan du antingen få varan reparerad, bytas ut, återbetalas eller vägrade, beroende på den specifika situationen. Om du har fått ett felaktigt föremål måste kundservice kontaktas senast 5 arbetsdagar efter mottagandet.

Hur man gör det

Du får inte skicka varorna innan du har kontaktat vår kundtjänst per. post eller telefon när vi måste bestämma om varan ska returneras eller inte. Om objektet ska returneras får du en returmärkning via post. När vi fått ditt klagomål kommer vi att behandla det så snart som möjligt. Du kommer att få relevant information längs vägen.

(Kom ihåg att vi från och med den 15.03.2017 inte kan erbjuda bröllopsgaranti på Royal Copenhagen eftersom vi inte kan ansluta sig till deras brytningsgaranti).

Om du returnerar varan fyller du i och bifogar följande faktureringslista.

Tänk på att produkten alltid måste returneras i korrekt förpackning.

Få en konskription här (PDF)